Дуальна система підготовки кваліфікованих кадрів – шлях до побудови здорової економіки

Фахівці НАРУ 14-15 червня взяли участь у засіданні круглого столу «Роль соціальних партнерів в підготовці та перепідготовці кваліфікованих кадрів: досвід України та Німеччини», організованому Фондом імені Фрідріха Еберта в Україні за сприяння Федерації роботодавців України та Федерації професійних спілок України.

Оптимальна система підготовки кадрів, баланс між підготовкою на виробництві та можливостями системи освіти, механізми стимулювання роботодавця до участі в процесі підготовки кадрів, контроль за якістю освіти – питання, які викликали інтерес та дискусію серед учасників круглого столу.

Основну частину заходу було присвячено вивченню системи підготовки кваліфікованих кадрів в Німеччині на федеральному, земельному, локальному рівні; формам, фінансуванню, результатам.

Дуальна система підготовки кадрів у цій країні розрахована на 3-3,5 роки, включає теоретичний та практичний курси. Її переваги:

  • навчання в реальних робочих умовах;
  • заощадження коштів на видатках з підбору та перекваліфікації персоналу;
  • підготовка компетентних спеціалістів, які відповідають вимогам і стандартам підприємства.

Зиск в дуальній освіті має і держава. По-перше, вирішується потреба в спеціалістах за участю бізнесу. По-друге, суспільство завчасно отримує сигнал про актуальні тенденції в економіці та на ринку праці.

Підвищення кваліфікації як ланка професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг) у будівництві – питання, актуальне для саморегулівних організацій – членів  НАРУ (ГІТН, ВУГіП, Асоціація експертів).  То ж досвід привнесення елементів дуальної системи перепідготовки професійних кадрів в український контекст буде корисним і для них.

Нагадаємо, що фахівці НАРУ 9 червня цього року взяли участь у засіданні круглого столу «Децентралізація: роль та завдання профспілок»,  проведеному ФПУ спільно з соціальними партнерами в Міжнародному центрі культури і мистецтв «Жовтневий палац», де також обговорювалося питання збереження професійно-фахового потенціалу галузей та територій.

Довідково

Дуальна освіта – це такий вид освіти, при якому теоретична частина підготовки проходить на базі освітньої організації, а практична – на робочому місці.

Підприємства роблять замовлення навчальним закладам на конкретну кількість фахівців, роботодавці беруть участь у складанні навчальної програми. Студенти проходять практику на підприємстві без відриву від навчання.

В дуальній системі навчання посилюється і якісно змінюється роль роботодавця. На підприємстві створюються навчальні робочі місця для студентів, які можуть відрізнятися від звичайного робочого місця наявністю віртуального симуляційного обладнання. Найважливіший компонент — наявність підготовлених кадрів, які виступають в якості наставників.

Докладніше про дуальну професійну освіту в Німеччині – на сайті посольства ФРН в Україні.

Опубліковано в Новини